[i547]
DE LA VILLE DE PARIS.
77
Ville, pour le regard du troisiesme chef de la de­mande desd, de Sainct Germain, afin d'avoir par eulx les clefz des maisons et chambres qui sont sur les portes et charnyers du cymetiere desd. Sainctz
Inocens; declairent que, en tant que à eulx est, consentent et accordent que la Court face droit aux parties, ainsi qu'elle verra estre à faire.
XCVI [XLV]. — Depputez pour la visitacion de la riviere de Cure.
29 mars 1547. (Fol. 5i v°.)
Du mardi, xxix0 jour de Mars mil v° xlvi.
Aujourd'huy, au Bureau de la Ville de Paris, Gilles Desfroissiz, maistre des forges de Raveau, a requis à Mess" les Prevost des Marchans et Es­chevins delad. Ville, que, suyvant l'ordonnance du Conseil Privé du Roy, il leur pleust deppufter aucuns d'entre eulx pour faire la visitacion et veoir flotter la riviere de Gurre, et de partir le plus tost qu'il seroit possible; lesquelz Prevost des Marchans et Eschevins, et Desfroissiz, ont emsemble advisé et accordé pour faire lad. visitacion, c'est assavoir: Monsr maistre Denis Tanneguy et Denis Berthe­lemy, Eschevins de lad. Ville, mc Regnault Bachelier,
pour Greffier, m0 Pierre Pellerin, Quartenier et bourgeois de lad. Ville, Laurens Valin, maistre char­pentier à Paris, Nicolas Hutin, maistre passeur d'eaue ès portz de Paris. Et partiront tous les dessudictz, samedi prochain, et consigneront lesd. Prevost des Marchans et Eschevins cent escuz soleil, et led. Des­froissiz autres cent escuz d'or soleil ès mains dud. mc Regnault Bachelier, pour faire les fraiz dud. voyage en commung, et ce dedans demain f1', et ont acordé m" Philippes Roux pour conducteur.
Le jeudi, dernier jour de Mars, led. Desfroissiz a mys au Greffe lesd, cent escuz pour faire lad. despence.
XCVII [XLVI]. — Pour aller faire la reverance au nouveau roy Henry.
1", 2et 3 avril i547. (Fol. 52.)
L'an mil cinq cens quarante six, le vendredi, premier jour d'Avril de relevée, avant Pasques, mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins de ceste Ville de Paris, certainement advertiz que le Roy Henry, deuxiesme de ce nom, avoit envoyé lettres mis­sives à Mess" de la court de Parlement <2> et Chambre des Comptes, aud. Paris, par lesquelles il leur avoit faict entendre le trespas du feu Roy Françoys de
Valoys, son père, que Dieu absoille, et qu'il estoit deccedé le jour precedent, dernier jour de Mars, en­viron l'heure de deux à trois heures de relevée, en la maison de Ramboullet, près Montfort l'Amaulry, par deliberation faicte au Bureau de lad. Ville, ouquel estoient assemblez mesd. s" Me Loys Gayant, Con­seiller du Roy en sa court de Parlement, Prevost des Marchans, mes Jacques Aubery et Denis Tan-
et serviteurs de ne prandre ne exiger doresenavant, poor les fosses qui seront faictes oudict cymetiere, soit au dedans d'icelluy ou des charniers, et en quelque lieu que ce soit, plus grande somme que quatre solz parisis pour les grandes fosses et deux soubz parisis et au dessoubz pour les. petites, et leur enjoinct de faire lesdictes fosses de profondeur de deux piedz ct demy, et 'de ne mectre en chas­cune fosse, soit grande ou petitte, plus d'un corps, et ce sur peine d'amende arbitraire.» (Archives nat., X1* i552, fol. 379 v°.)
O Tout ce paragraphe, jusqu'aux mots - et ce dedans demain n, figure aussi, en termes identiques et à la même date, sur le Registre d'audiences du Bureau de la Ville (Archives nat., Z. 6815, fol. 211 v°). On y peut lire à la suite :
"Et le jeudi dernier mars, ledict Desfroissis a mis au Grelle lesd, cent escuz pour faire la despence».
k Aujourd'huy (3i mars), au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, a esté ordonné qne maistre Pierre Perdrier, notaire et secre­taire du Roy et greffier de ladite Ville, vuidera ses mains de la somme de cent escuz d'or soleil qu'il a le jourd'huy receuz de Gilles Desfroissiz, maistre des forges de Raveau, suyvant nostre ordonnance, et les mectre ès mains de maistre Regnault Bachelier, demourant à Paris, pour faire les fraictz et despens d'un voyage que maistres Denis Tanneguy et Denis Barthelemy, Eschevins, et autres depputtez, vont faire pour la visitation de la riviere de Cure. Lequel Perdrier a presentement mis lesd, cent escuz soleil ès mains dud. Bachelier. Et partant demourera icelluy Perdrier deschargé desd, cent escuz soleil. Ainsi signé : Gayant, Aubry, Tanneguy, Barthellemy et Char­pentier.;- A la suite se trouve la quittance de Regnault Bachelier, à la date du 2 avril. (Id., fol. 2i3.)
's' Les lettres missives adressées par Henri II au Parlement et présentées par le sr de Villeroy, sont datées de Hautebruyère, le 3i mars. Elles furent enregistrées, le lendemain, avec la réponse de la Cour (Archive» nat., X1" i55g, fol. 423 v°). A la suite, le greffier, Jean du Tillet, a transcrit un long récit de la maladie et de la mort de François I", récit composé par l'évêque de Mâcon, et la description minutieuse de toutes les cérémonies observées aux obsèques du feu roi, tant au prieuré de Hautebruyère, qu'à Paris el à Saint-Denis.